onsdag 24 maj 2017

Hon som kom före av J.P. Delaney


Originaltitel: The Girl Before
Längd: 10T 5M 
Uppläsare: Callin Öhrvall Delmar & Marie Richardson
"Efter att Jane varit med om en personlig tragedi behöver hon sätta livet på paus. När hennes mäklare berättar att den unge excentriske stjärnarkitekten Edward Monkford söker en ny hyresgäst till ett av sina och stadens mest spektakulära hus känner hon sig oväntat tilltalad av tanken. I den högteknologiska och avskalade villan ska hon finna ro. Men drömhuset visar sig snarare bli något av en mardröm.
Vem var Emma, den unga kvinnan som hyrde huset innan Jane, och som ska ha dött efter att ha fallit nedför stentrappan till andra våningen? Finns det inte väl många kusliga likheter mellan Emmas liv och Janes? Och stämmer det att Emma inte är den enda som  råkat illa ut i huset?"
Det här har varit min ljudbok ett tag. Jag blev så nyfiken när jag såg den på jobbet, den lät bara spännande!

Och ja, vad ska jag säga egentligen? Förvirrande! På ett bra sätt då. Jag har verkligen noll koll under berättelsen. Huvudkaraktärerna går som inte att lita på och jag blir lurad om och om igen. Jag har säkert gått runt med hakan i backen när det kommit nya vändningar och avslöjanden.

Ljudboken är gjord så att de olika delarna, Emmas och Janes, är upplästa av olika personer. Det tyckte jag om, det fungerade verkligen jättebra. Det gav mer liv åt allt för det blev som egna röster och personligheter till de två. Skulle gärna lyssna på fler böcker som är gjorda så!

Kommer även hålla utkik efter mer från den här författaren på svenska, jag är nyfiken på vad mer han han kan komma med.

6 kommentarer: