fredag 13 april 2018

Olästa böcker del 3

16 kommentarer:

  1. Eddan skulle kanske passa som klassiker till hösten.

    Guillous serie heter Det stora århundradet. Jag har alla sex delarna och har läst de fyra första. Jag tycker riktigt bra om dem. Ska bli roligt att senare få läsa vad du tycker om Brobyggarna.

    Och bergen svarade har jag läst och jag tycker att den är lika bra som de båda andra. Han är en fantastisk berättare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eddan kan absolut passa in! :D Då blir den ju faktiskt läst till och med!

      Åh vad härligt att höra att Och bergen svarade var lika bra. Jag har tidigare hört lite mindre bra åsikter om den så det kan vara därför den blivit stående. Men nu blev jag mer peppad på att plocka upp den igen!

      Radera
  2. Jag har läst Min familj och andra monster och den var helt okej, men det finns många bättre böcker att lägga tiden på. Jag skulle alltså säga att du klarar dig lika bra utan den. Ung i ghettot av samma författare däremot är jättebra! :)
    Jag har Smaragdernas bok (och sista delen i serien) men har fortfarande inte läst den. Skulle vilja säga att jag kan köpa Rubinernas bok av dig, men det verkar ju knäppt när jag inte ens vet om jag gillar första boken. Så många böcker, så lite tid .... Suck! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tror jag att jag skippar Min familj och andra monster! :) Vill du ha Rubinernas bok kan jag skicka den åt dig! Jag kommer nog aldrig fortsätta serien, det är bara inse :)

      Radera
  3. Oj vilken bokhög, du har att göra du : ) Kan dessvärre inte ge dig någon vägledning kring böckerna du kände dig osäker på. Carol Oates är ju däremot alltid mer än läsvärd, förstår inte hur hon har kunnat vara så rasande produktiv genom åren... Theorin - boken tycker jag absolut att du ska läsa, har läst flera av honom och tycker att han har hittat en helt egen ton inom spänningsroman - genren.

    Trevlig helg
    hälsar
    nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och än är vi inte färdiga med den här videoserien...Jag har för mycket böcker :). Eller, för liten lägenhet! Oates får alltid stanna, ska bli spännande att fortsätta läsa hennes böcker. Har tyckt om allt jag läst hittills, vissa mer, vissa mindre :)

      Radera
  4. Jag har läst 'Rubinen i dimman' som är del 1, 'Skuggan från norr' är del 2. Jag tyckte jättemycket om del 1 men har trots det inte kommit mig för med 2:an - som också står här i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh är det andra delen i en serie? Attans. Vet du hur tätt de följer varandra? Måste jag läsa första?

      Radera
    2. Jag har, som sagt, inte läst 2:an, så jag vet inte riktigt. Sannolikt går det bra att läsa 2:an, men jag skulle tro att det ändå ger en del att börja med 1:an. Tycker nog att den är värd det. Finns säkert på biblan.

      Radera
    3. Då ska jag kolla upp det! :)

      Radera
  5. Tyckte att Min familj och andra monster var ganska rolig, men absolut inte bland det bästa jag läst. Påbörjade nyss serien Det stora århundradet av Jan Guillou. Första boken Brobyggarna var otroligt intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror Min familj och andra monster får flytta vidare till någon annan :). Vad kul att du börjat läsa Guillous serie och tycker om den hittills!

      Radera
  6. Men du, jag har Brobyggarna av J. Guillous som du kan få.
    Jag fick ju en bok av dig och skannade hyllorna efter en bok att ge dig. Tittade faktiskt på Brobyggarna, så nu ska du få den!
    Tror jag har din adress sparad, men mejla mig för säkerhets skull :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad snällt av dig! Men jag har Brobyggarna i pocket :) Har inte hunnit till den rutan än i videos bara! Men tusen tack för tanken :)

      Radera
  7. Jag ligger efter här! :) Vad trevlig video, första gången jag kollar ordentligt. Jättebra! Albertboken klämmer du en sommardag. Trevlig knäpp-småtragisk läsning. Och Garp passar på senhösten. Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Perfekt då sparar jag Albert till sommaren och Garp till hösten :D

      Radera